‘Niet aan de boom, maar op de massagebank’
Gezocht: 3.000 vrouwen!
Tineke Ceelen wint Vrouw in de Media Award
Je onderwerpregel is cruciaal
Zullen we een kop koffie drinken?
Ben jij deskundig? Laat het zien met je profiel!
Publieke Omroep eerder belonen dan straffen
Het is de wettelijke taak van de publieke omroep om een goede afspiegeling van de samenleving in de programma’s te laten zien. Van alle gasten aan tafel is echter 77 procent man. Uit eigen onderzoek van de publieke omroep (NPO) blijkt dat de omroep de wet niet naleeft. Toch volgen er vanuit Den Haag geen sancties of richtlijnen voor verbetering. We onderzochten jouw mening. Continue reading
Laat actualiteit niet liggen
Jouw kennis zichtbaar maken voor een groot publiek is onmisbaar als je wilt bouwen aan je marktwaarde. 86 procent van de ondernemers vindt het delen van zijn/haar kennis tijdens het netwerken met zakelijke contacten bij het werk horen*. En ook het delen van kennis via social media staat bij 81 procent van de ondernemers op het takenlijstje. Als we kijken naar het delen van kennis via de media lijken we deze lijn door te kunnen trekken. Maar schijn bedriegt. Continue reading
Honderd procent is onmogelijk
Ik schrijf deze blog in een korte break tijdens een congres in Vilnius (Litouwen, European Institute for Gender Equality) over de aanwezigheid van vrouwen in de media. Waarom komen er zo weinig vrouwen als deskundige aan het woord in de media? En wat kunnen vrouwen zelf doen om vaker aan het woord te komen? Een vraag die ik een paar dagen hiervoor bij een heel ander publiek neerlegde. Toen daagde ik tijdens het hosten van een talkshow ruim 100 Limburgse vrouwen uit om hun stem te laten horen. Continue reading
To blog or not to blog
Waarom jij interessant bent voor een interview zit niet alleen in je titel. Sterker nog, er is iets wat veel belangrijker is dan je hoogst genoten opleiding. Aldus journalist Ellen Kleverlaan* tijdens een recent teminar waarin ik haar het hemd van het lijf mocht vragen. Continue reading